zaterdag 10 december 2011

10 december / start kuur

Jawel, de keuze van de behandeling is gemaakt. Ik ga per direct starten met de chemokuur. Pappa en mamma zijn zover in deze situatie kan opgelucht. Ze weten wat ik heb en er is bekend wat te doen. Met ons hele gezin zijn we in een zeer snelrijdende trein gestapt die voorlopig niet meer gaat stoppen. We mogen niet meer uitstappen. Aan het einde van de spoorbaan mogen we er pas uit, en dan ben ik helemaal beter!!!!

Tijdens de treinreis krijg ik totaal zes kuren. Deze kuur bestaat uit twee soorten die om en om plaats zullen gaan vinden. De ene duurt zeven dagen de ander tien. Als na iedere kuur de witte jassen tevreden zijn mag ik twee tot drie weken naar huis om weer enige weerstand op te kunnen bouwen zodat is goed genoeg ben om een volgende kuur te ondergaan. In de weken thuis moet ik iedere woensdag naar Groningen voor controle en om bloed te laten prikken zodat hieruit gekeken kan worden hoe ik opknap. Tussen de kuren door gaan ze kijken hoe het staat me de vervelende beestjes en in een later stadium zal gekeken worden of de tumor middels een operatie verwijderd kan worden. Ook zal door een tussentijds beenmergpunctie gekeken worden of deze schoon is. Indien dit schoon is zal wat beenmerg worden afgenomen (oogste zoals ze dit noemen). Deze hebben ze later weer nodig. Om de tumor die op mijn bijnier zit helemaal weg te krijgen, zullen ze daarna nog gaan bestralen.

Wanneer alles geslaagd is en ik uit de trein mag stappen op het laatste perron pak ik samen met pappa en mamma en uiteraard met Niels en Juul het vliegtuig naar Amerika. Hier gaan we dan vijf tot zes maanden doorbrengen en zal ik een nabehandeling ondergaan. Deze behandeling zal er dan voor zorgen dat alle cellen in mijn lichaam zo aangepakt gaan worden dat het Neuroblastoom niet meer terug kan komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten