maandag 5 december 2011

5 december: de diagnose

Het is vandaag 5 december. Eigenlijk zouden we Sinterklaas vieren, maar dat gaat mooi niet door. Toch fijn dat we zaterdagochtend op het bed van pappa en mamma de cadeau's hebben kunnen uitpakken en dat sinterklaas aan ons heeft gedacht. Vandaag zijn we nog steeds in het ziekenhuis. Vandaag gaan ze geen enge dingen met me doen, maar we krijgen wel de uitslag van het onderzoek. Volgens mij is het erg spannend.

Aan het einde van de dag komt de dokter, en die neemt pappa en mamma even mee. Het is tegen half vijf. Daar vertelt de dokter ze dat ik een neuroblastoom heb. Dit is een tumor en die is kwaadaardig. Oma hoorde enkele jaren geleden op dezelfde dag en tijdstip dat ze borstkanker had. Wat een toeval zeg. Ze denken ook dat het in een fase 4 zit, omdat ik al zo'n pijn heb in mijn botten. Dit betekent dat het al is uitgezaaid. Deze week gaan ze dat verder onderzoeken. Pappa en mamma zijn erg verdrietig en zijn de hele avond aan het bellen naar de familie. Dit vinden ze moeilijk omdat ze nu iedereen verdrietig gaan maken. We zijn verhuisd naar een andere kamer, waar we alleen kunnen zijn. Dat is wel fijn, omdat we dan de hele dag bezoek kunnen krijgen. Omdat we zo'n naar bericht hebben gehad mogen we vanavond met ons drieën op de kamer slapen. Dat is erg fijn. Ik pink een traan bij pappa weg. Wat zijn mijn ouders verdrietig! Door de vermoeiende dag slapen we alle drie goed. Ben benieuwd wat ze morgen gaan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten