donderdag 8 december 2011

Scan / Echo / Operatie

De rest van de week wordt ik in mijn bed meerdere malen door het ziekenhuis gereden voor verder onderzoek. Ik krijg een scan van mijn hele lijf en daarnaast wordt er ook een echo van mijn buik gemaakt. Voorafgaand aan de scan hebben de zusters mij in slaap gebracht door het spuiten van een slaapmiddel in mijn poepert. Hier weet ik dus niets meer van. Bij de echo kan ik op de televisie mee kijken. Vond er niets aan, kijk liever naar Bumba. De man in het witte pak die met een grote viltstift met glibberspul als een gek over mijn buik heen ging leek wel een clown.
Daarnaast word ik dezelfde week donderdag wederom van mijn kamer weggereden. Dit keer moet ik een gek jasje aan. Verder helemaal niets. In een grote ruimte moet mamma zich in een blauw schilderspak hijsen. Tevens krijgt ze een blauwe pietenmuts op. Het ziet er niet uit! Mamma brengt me samen met andere blauwe pietenpakken achter een deur alwaar een kapje op mijn gezicht gedrukt krijg. Ik herken dit, is hetzelfde als vorige week in Zwolle. Al heel snel val ik in een diepe slaap. Niet wetende dat ik een snee in mijn buik ga krijgen en twee prikken in mijn rug. Een bioptie om een stukje uit de tumor te halen en een punctie om iets uit het ruggenmerg te halen. Dit alles om te onderzoeken waar de vervelende cellen zich hebben genesteld. Als ik wakker wordt zit er ook een grote pleister op mijn linkerborst. Hieronder zit een VAP. Dit is een kastje onder de huid waar de naald voor het infuus in geprikt kan worden en zit direct verbonden met een ader. Deze blijft zitten tot dat alle zieke beestjes uit mijn lichaam zijn vertrokken. Weet zelf niet hoe lang dit gaat duren............
Terug op de afdeling, op mijn nog niet vertrouwde kamer krijg ik een lange draad met hieraan gekleurde kralen. Ook krijg ik een knuffel, genaamd "chemo Casper". Bij iedere gebeurtenis die ik mee moet gaan maken, van vervangen van een pleister tot aan de Chemo zelf ontvang ik een kraal. Pappa moet een traan laten, hij noemt het een "damesplassertjesketting", maar het is het kanjerketting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten