woensdag 14 december 2011

Voortgang kuur

De kuur is nu een paar dagen gaande en ik voel me nog zieker dan ik al was. Ik dacht dat ik hier was om beter te worden. Van boven spuug ik meerdere malen per dag alle sondevoeding weer uit. Soms en vaak direct na het toedienen van de medicijnen. Als ik binnen een half uur na het toedienen van de medicijnen moet spugen krijg ik dezelfde hoeveelheid medicijnen nog een keer naar binnen gespoten.
Poepen lukt de eerste dagen van de kuur niet. Na vier dagen krijg ik een klisma. Jawel alles komt zeer snel hierna goed los en wel dun en tot aan mijn nek. Meerdere malen spuugt mijn poepert de dunne zeer stinkende substantie tot aan mijn nek. Zoveel kracht dat de luier die goed om zit er niet tegen bestand is.
De resultaten die er van onder en boven uitkomen moet daar waar mogelijk worden opgevangen. Gewicht en uitstraling wordt nauwkeurig bekeken en gerapporteerd. De vlapoeder gaat ingepakt in de luier en de yoghurt met stukjes van boven wordt opgevangen door pappa en/of mamma in een mooi kartonnen hoedje.
Je begrijpt dat ik de eerste dagen zo van me afspuug dat dit moeilijk is op te vangen. Ik geef dan ook nog niet aan wanneer het gaat komen. Betekent dat de wasmachine en droogtrommel in het Ronald Mac Donald Huis herhaaldelijk haar werk doet. Voorafgaand spoelt pappa of mamma de kleren in de spoelruimte van het ziekenhuis goed uit. Wel met handschoenen omdat de chemo in de uitwerpselen terug te vinden zijn en schadelijk is voor de huid etc.
Na vijf dagen chemo moet er nog twee dagen gespoeld worden om de rotzooi uit het lijf te doen laten verdwijnen. Tijdens de kuur wordt herhaadelijk mijn temperatuur en bloeddruk bijgehouden. Daarnaast moet ik iedere ochtend op de weegschaal. Tijdens de kuur mag ik niet de kamer af en in bad of onder de douche mag ik ook niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten