vrijdag 20 januari 2012

Derde dag, derde kuur

Was gister nog even vergeten te melden dat ik mamma alvorens zij naar huis vertrok nog heb verrast met overgeefsel. Van hoofd, schouder naar knie en teen, knie en teen. Oren en puntje van haar neus heb ik achterwege gelaten. Mamma heeft dus direct een zak met extra wasgoed naar huis meegenomen. Hoeft ze zich thuis in ieder geval niet te vervelen.
Ik heb vannacht redelijk goed geslapen. Tussen twaalf en vijf uur ben ik niet wakker geweest. Het verschonen van mijn luier om half vier heb ik niet meegekregen. Dit geldt dus ook voor pappa. Vanaf vijf uur vanmorgen heeft pappa mij, na een schone luier, bij zich in bed genomen. Het betreffende bed is een uitklapbed en is amper geschikt voor alleen pappa maar ik heb tot zeven uur nog heerlijk gelegen en zelfs geslapen. Pappa ietwat minder.
Helaas moest ik vanmorgen weer spugen. Het kwam er moeilijk uit en pappa drukte mijn sonde steeds weer terug want deze was steeds voornemens om ook mee naar buiten te komen. Een fijn gevoel kan ik je zeggen.
Om negen uur vanmorgen melde dezelfde zuster zich als gisterochtend. Dit keer naast het blauwe pak ook nog eens met een mondkapje. Dus een steeds minder bekend gezicht voor mij wat vreemd is. Ik wordt er zelfs een beetje bang van. Pappa weet nu hoe het voelt om opgesloten te zijn in een gevangenis. Communicatie naar de cateringzuster gaat via het glas en voor de rest kan pappa via zijn mobiel en iPad contact houden met de buitenwereld.
Het is tien uur, heb wat televisie gekeken, ben met de filtstiften in de weer geweest en vroeg al snel aan pappa of ik bij hem op schoot mocht.
Vanaf het moment van wakker worden heb ik meerdere keren gevraagd "waar is mamma nou?" Als antwoord heb ik ook meerdere keren vernomen dat mamma thuis is bij Juul en Niels. Mamma heeft vanmorgen al gebeld en vertelde dat mijn zus slecht heeft geslapen door de jeuk van de waterpokken. Mamma heeft dus haar verwachte nachtrust ook niet gehad zoals zij dacht die te gaan krijgen.
Inmiddels ben ik bij pappa op schoot in slaap gevallen en heeft hij me in bed gelegd.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Maud,
    Wat ben je toch een sterk en dapper meisje. Er gebeurt heel wat met je, zo te lezen en dat is af en toe best slikken hoor. Het is dan ook heel fijn om te lezen dat je ook weer snel je afleiding vind. Gelukkig zijn papa en/of mama altijd bij je!!! Wij denken veel aan jou en zullen vanmiddag een mooie kaart voor je kopen. Veel liefs, André, Daniëlle, Nina, Noah en Nanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Opa van Hamersveld20 januari 2012 om 04:13

    Lieve Maud,
    Ik kreeg van pappa net een sms met het goede nieuws. Dat heb je maar weer gefixt. Ik hoop dat je nu de smaak te pakken krijgt en ons alleen maar positieve berichten mag gaan melden. Oma is nu op de Hortensiastraat met oma Alie. Kunnen ze weer kwekken. Tenminste als je broertje en zusje dat toelaten. Vanavond gaat opa ook nog even naar de Hortensiastraat om te kijken of er ook nog gekookt is. Misschien mag ik dan ook mee eten.
    Volgende week krijgen opa en oma de meubels weer terug. Als alles klaar is moet je maar aan mamma en pappa vragen of je weer een keertje op de Hugo de Vrieslaan mag komen. Dan kunnen we samen de route uitstippelen hoe je moet fietsen. Dan kan je misschien wel een wedstrijtje doen met Juul, Iris, en Niels wie het snelste door het huis heen kan fietsen.
    Nou gaat opa weer aan het werk. Weer centjes verdienen. Doe je de groeten aan Pappa. Dan zal ik vanavond vast de groeten doen aan Mamma.
    Tot ziens en nog een fijne dag.
    Groten van opa en Oma

    BeantwoordenVerwijderen