zondag 12 februari 2012

De 4e kuur en uitslag van de MRI!

Hallo allemaal! Hier weer een berichtje uit Groningen. Ik ben al weer voor de derde dag aan het kuren en het loopt echt gesmeerd. Ik ben hartstikke vrolijk en maak de mensen aan het lachen. Zo verstop ik mij regelmatig achter een gordijn, gooi ik mijn popjes op de grond, of ren ik heen en weer op het logeerbed. Mamma is steeds wel in de buurt, maar als ze even weg moet, dan wacht ik op haar in de deuropening, en soms ga ik lekker in de buggy zitten, want dat is lekker zacht en warm.

Vandaag kwam de dokter even langs en die wou graag met mamma praten. Toen ik merkte dat ze dat het liefste zonder mij wilde doen, heb ik even hard geprotesteerd, en toen mocht ik er toch bij zijn! Pfft, wat een opluchting, want praten met de dokter duurt veel langer dan die hele snelle boodschapjes van mamma. De dokter liet ons een paar plaatjes zien op de computer. Ze is erg tevreden, zei ze, en vertelde toen dat de tumor een stuk kleiner is geworden. Mamma is apetrots en zegt dat ik zo'n flinke meid ben. Dat zal dan wel erg goed nieuws zijn!

Er gaan wel weer allerlei spannende dingen gebeuren. Als ik goed herstel, dan zal ik over ongeveer drie weken geopereerd worden, en halen ze de tumor eruit. Dat lukt dan niet allemaal, dus de rest moet dan weg, door nog een paar chemokuren en bestraling. Als dan alles weg is, dan volgt onze reis naar Amerika. Mamma heeft al wat leesvoer meegekregen. Maar dat zoeken zij maar goed voor me uit. Eerst dit maar weer eens even.

Deze week maar gewoon kuren en genieten dat het zo goed gaat. Ik heb nu een kamer voor mij alleen, en ik heb weer ramen, zo zie ik tenminste wat er om mij heen gebeurt. En slapen doe ik vanaf deze week in een echt groot bed. Pappa of mamma kan er ook bij als ik mij even verdrietig voel, en dat is wel zo gezellig.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Maud,

    Goed nieuws! Goed van je dat je bij het gesprek met de dokter wou zijn. Kon je direct het goede nieuws horen! Je hebt thuis al laten zien dat het beter met je gaat en dat blijkt gelukkig ook uit de scan. Toppie!! We gaan gauw weer met je skypen. Doe je de groeten aan mamma en veel plezier met verstoppertje spelen.

    Groet uit Kampen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve lieve Maud,

    Wat een ontzettend goed nieuws dat de tumor kleiner is geworden!!!! Heeft dat nare spul waar je zo misselijk van wordt toch goed zijn werk gedaan. Super. Wat fijn dat je je op dit moment ook goed voelt. Lekker dollen met mama dus. En een groot bed én een kamer met ramen. Fijn hoor! Nou, nog een paar dagen volhouden in het ziekenhuis en dan weer lekker naar huis! Dikke kus van André, Daniëlle, Nina, Noah en Nanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Maud,

    Wat een fantastisch nieuws heb je gekregen. Ik ben zo blij voor jou, maar natuurlijk ook voor mamma, pappa, Niels en Juul.

    Je bent dus echt die grote sterke meid.

    Heel veel liefs voor jullie allemaal van Opa Arnold.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha dappere maud.

    wauw wat een fantastich nieuws.

    ben ontzettend blij voor jullie allemaal.je bent zo,n sterke meid ik hou heel veel van je lieve schat tot snel dikke kus edwin

    BeantwoordenVerwijderen