maandag 30 april 2012

Wat een dag!

Geweldig, wat heb ik genoten vandaag. En niet alleen van het weer of omdat we de verjaardag van Bea vieren. Wat een super fijne en goede dag heb ik gehad. Het begon allemaal vanmorgen met uitslapen. En wel tot half negen. Heerlijk wakker worden zonder de geur poep, plas of spugerij. Enkel en alleen de mondgeur van zus juul waar ik vlak naast lig kwam als een walm aan me voorbij. Maar dit neem ik graag voor lief. Het uitslapen was nodig omdag ik gister een beetje laat op bed kwam. Gisteravond heb ik het bestuur van mijn eigen stichting Maud voor Leven met aanhang en kroost uitgenodigd voor een "borrel Voor Leven" en aansluitend een "hapje Voor Leven". Dit werd wel eens een keer tijd aangezien deze mensen de energie en de kracht van de stichting zijn. Zonder hen zou deze stichting niet zo snel het resultaat hebben gekregen als waar we nu al op zitten. Moet ik niet vergeten te zeggen dat alle mensen die zich spontaan hebben aangemeld om aan acties mee te helpen en dit ook doen ook toppers zijn. En dan direct maar even te noemen alle mensen die centjes hebben binnen gehaald en/of hebben gestort. Laat ik dan de belangrijkste mensen ook maar even in de aandacht brengen. Dat zijn alle mensen die met regelmaat aan me denken! Na een verlaat ontbijt ben ik samen met broer en zus in de buggy gaan zitten. Pappa en mamma hebben ons net als gistermiddag richting stad geduwd. Goed voor ze. Komt dat luie zweet van hun er ook eens uit. In de stad hebben we eerst onze lieve naasten opgezocht die in de Diezerstraat de "rommel" aan de man/vrouw probeerden te slijten. En na achteraf horen zeggen, met succes! En dat te weten dat zij vanochtend vanaf zes uur in de weer waren om het beste plekje te veroveren. Ze hebben er wel wat voor over gehad. Daar kregen ze dan wel een hoop gezelligheid en warmte van de zon voor terug. Helaas kregen pappa en mamma het niet voor elkaar om de hele Diezerstraat met de buggy's te doorkruisen. Wat een drukte! Toen pappa en mamma vroeger zonder ons de stad in gingen, op een dag als deze, vervloekte zij alle ouders die met kinderwagens en buggy's zich door de menigte heen drukte. En nu doen ze het zelf! Een zijstraat was een uitkomst. Helaas hebben we daardoor een derde gezin die actief voor ons was niet met een bezoek kunnen verblijden. In plaats daarvan hebben we samen met opa en oma wel drie terassen bezocht alwaar we hebben gedronken en gegeten. Op ieder terras wilde ik niet op een stoel op bank zitten maar bewegen. Bewegen op de ritme van de muziek om mij heen. Tjonge jonge jonge, wat heb ik genoten. Halverwege de middag hebben pappa en mamma ons weer heerlijk naar huis gedrukt. Met het zweet in de bilnaat, aldus pappa. Thuis hebben we heerlijk in onze blote kont door de tuin gerend en de zandbak gespeeld. Na een uitgebreid badritueel en de warme maaltijd zijn we op tijd het bed in gedrukt om vervolgens te dromen over deze heerlijke zomerse dag. Zoals ik begon, een super fijne en goede dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten