donderdag 5 april 2012

Weer naar huis!

De laatste dagen in het Zwolse ziekenhuis waren niet leuk. Wilde naar huis toe. Denk dat het ook komt omdat het grote feest hier in november is begonnen. Ik werd toen lekgeprikt om een infuus te krijgen en dat was mijn eerste ervaring met de dokters en zusters.

Wat extra medicijnen tegen het vasthouden van de poeperietus en een klisma heeft de boel van binnen op een stromen gezet. Het sijpelde weer heerlijk tussen mijn benen en de luier door. Dit loskomen van de poep geeft me een goed gevoel en vooral een opluchting. Daarnaast heb ik afgelopen dinsdag een zakje bloed tot mij genomen. Dit zijn de rode bloedcellen. Daarna heb ik bloedplaatjes mogen ontvangen omdat ik iedere keer en aanhoudend een bloedneus kreeg. Ook kwam er tijdens hoestbuien bloed mee naar buiten waarmee ik mamma mee wist te besproeien. Deze plaatjes zijn niet om naar te kijken. Waarom het dan zo heet zou ik niet weten. Het zag er uit als sinaasappelsap. Deze plaatjes moesten er voor zorgen dat het bloed beter zou gaan stollen. Zowel de plaatjes als het zakje bloed deden mij al snel opknappen.

Gister ben ik daarom ook ontslagen uit het ziekenhuis. Pappa, Juul en Niels kwamen mij ophalen. Zij kwamen rechtstreeks vanaf De Ambelt. De Ambelt is een school die ieder jaar een sponsorloop organiseert. Een deel van de opbrengst komt ten goede aan onze stichting Maud voor Leven. Pappa Juul en Niels hebben ook twee rondjes gelopen en alle kinderen waren zeer enhousiast en hadden veel geld ingezameld.

Momenteel zit ik samen met zus Juul aan tafel om fruit te eten. Een appel, mandarijn, peer, ik heb alles in mijn handen genomen en zelfs enkele hapjes tot mij genomen. Zien eten doet eten!
Na meer dan een week niet lekker in mijn vel te hebben gezeten, ontevreden en verdrietig was moet ik nu zeggen dat ik het fijn heb thuis, voel me weer blij, maak grapjes en voel me gelukkig. Hopende dat ik dit gevoel even vast mag houden. In ieder geval tot volgende week. Dan moet ik me weer melden in Groningen voor kuurtje nummer zes. Zie er nu al naar uit!!!

3 opmerkingen:

  1. lieve maud.
    wat fijn dat je weer thuis bent bij pappa en mamma niels en juul.wauw lekker weer spelen en vooral ondeugend zijn.doet me goed zulk goed nieuws.lieve schat geef iedereen een dikke kus van me.hou van jullie allemaal.lieve groetjes edwin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Maud,

    Wat ben ik blij voor jullie allemaal dat je weer over de dip van vorige week heen bent.

    Fijn om weer een poosje thuis te zijn en om lekker te spelen en om ondeugend te zijn.

    Ben jij ook zo blij met al die mensen die jullie helpen met jullie stichting? Ik in elk geval wel!

    Groetjes voor jullie allemaal met een stevige pakkerd van opa Arnold.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Linda Esselink5 april 2012 om 11:57

    Wat fijn om te horen dat je je weer wat beter voelt!

    Sterkte volgende week met je volgende kuur!

    groetjes Linda (oud collega van je papa)

    BeantwoordenVerwijderen