zondag 20 mei 2012

Dunne derrie derrie

Vanmorgen heb ik pappa wakker weten te maken met het woord "poep". Het eerste wat pappa zag waren mijn stralenden ogen wat hem goed deed. Het volgende wat in zijn gezichtveld en ook via zijn neus naar binnen kwam was poep. Inmiddels weten zowel pappa als mamma dat ze er snel bij moeten zijn als ik op een bepaalde manier het woord "poep" naar buiten breng. De ochtend begon dus goed voor vader lief. De luier had de dunne supstantie niet weten te houden en ik zat inmiddels in een mooie plas van dit stinkende goedje. Een goede wasbeurt en schoon beddengoed waren de eerste activiteiten van deze zondag morgen. De zon scheen reeds ons villa UMCG verblijf binnen waardoor de temperatuur hier niet onder deed aan die van bijvoorbeeld een zonovergoten Turkije. Pappa bood aan de zuster zijn verontschuldigingen aan omdat er nog geen tijd was geweest om de tanden te poetsen. Tijdens deze opruim- en schoonmaakactiviteiten werd er een heerlijk zondags ontbijt gepresenteerd. Een croisant met kaas, een pistoletje pindakaas en een yoki drankje. Naar er even naar gekeken te hebben heb ik het pappa op laten eten. Vervolgens was het de beurt aan pappa om te wassen. Onze kamer heeft de beschikking over een eigen douche en toilet. Wat een luxe hé. Nadat pappa fris en fruitig zich half had weten aan te kleden keek ik hem wederom aan met mijn mooie kijkers. Zonder het woord "poep" te zeggen wist pappa wat er aan de hand was. Binnen een uur zat ik wederom in een enorme plas van derrie derrie en vrut vrut. Dit keer liep het al richting mijn nek en langs mijn benen naar beneden. Bij het uitrekken van mijn sokken wisten enige rond vliegende spatters het meubilair in de kamer te bereiken. Al snel kwam de poepopruimzuster pappa helpen. Inmiddels zit ik weer in de kleren en heb ik en pappa onze tanden gepoetst. Moet wel nog even kwijt dat we prima hebben geslapen. Gister zijn mamma, Juul en Niels helaas weer naar Zwolle vertrokken. Zij hebben twee dagen doorgebracht in het NH hotel. Dit vonden ze tof. Vanaf het penthouse waar een speelkamer zit konden ze de helikopter van het ziekehuis zien opstijgen en landen. Het was fijn dat ze er even waren. Voor nu moet ik het alleen met pappa doen. Het gaat tot aan nu goed met me. Heb nog steeds energie voor twee al begin ik wel moe te worden. De arts die me net kwam bezoeken en ook de rest van het team hier verbaast zich over hoe goed ik me voel. We gaan lekker zo door......

1 opmerking:

  1. Lieve Maud, je weet papa aardig bezig te houden. Heel Zwolle trouwens ook!Ik zie je lieve gezichtje steeds vaker op posters verschijnen. Eindelijk ook bij bakker de Kruijter die helaas geen Maud brood bakken maar wel zo'n mooie poster van jou én een collectebus hebben staan. Ook in onze wijk zie ik je poster nu vaker. Hou je taai met deze kuur. Misschien dat Jos en ik gauw weer eens langs kunnen gaan in het ziekenhuis om papa of mama een lekker wijntje te brengen en iets om jou bezig te houden! Succes lieve meid, groetjes van Jos en Ina.

    BeantwoordenVerwijderen