vrijdag 25 mei 2012

Prik, prik, prik

Het infuus aansluiten voor de voeding is nog niet gelukt. Gistermiddag zijn drie zusters en een arts bezig geweest om mijn tweedde deel van het VAP aan te prikken. Ik heb namelijk een dubbele VAP onder mijn huid zitten. Maar helaas, na drie pogingen door wel drie deskundige handen kregen ze het niet voor elkaar. Vervelend al dat geprik met die dikke naald. Het lijkt er op dat dit deel van de VAP verstopt zit. Vanochtend kwam de camerazuster mij weer een bezoek brengen en heeft een foto van mijn borst gemaakt alwaar mijn VAP huist. Nu maar afwachten wat de geleerden er van gaan zeggen en wat er precies met de hand is. Krijg nu alleen nog via de sonde een beetje eten binnen. Gisteravond voelde ik me goed en heb ik lekker even met mijn mooie stenen gespeeld. Even een opleving waar ik samen met pap lekker van genoten heb. Het bed kom ik echter niet meer uit. Afgelopen nacht verliep redelijk. Spuug af en toe een beetje dikke slijm maar heb gelukkig geen koorts meer. Wel bleek uit het bloedprikken dat er een infectie in mijn bloed zit. Dit hadden ze door de koorts van eergister verwacht en hiervoor waren ze reeds gestart met antibiotica. De maatregelen die er genomen moest worden voor het snotvirus vond de dokter wat overdreven. Ik hoest niemand in het gezicht en de snot loopt ook mijn neus niet uit. Mondkapjes gaan we lekker achterwege laten, aldus de dokter. Vanochtend werd ik wakker met pijn, voel me slecht en moet dan ook veel huilen. Inmiddels krijg ik medicijnen tegen de pijn en zijn we ook gestart met een medicijn voor de maagbescherming. Ik ben dieper en dieper aan het zakken in de dip. Helaas komen ze ook nog bloedprikken. Eén keer uit mijn arm omdat ze wat meer nodig lijken te hebben en ook nog een vingerprik. Ellendig al dat geprik! Voor het vele prikken en alles wat er om me heen gebeurde gister heb ik net een kraal gekregen voor aan de ketting. De kraal voor een super slechte dag. Pappa heeft deze me de andere verkregen kralen aan de ketting vast gemaakt. De ketting wordt lang, veel te lang volgens pappa maar ik ben er blij mee, het is een mooie ketting! Het nieuws dat mamma zo gaat komen maakt me blij en zorgt dat ik wat rustiger wordt. Al langzaam val ik met deze gedachte in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten